Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

tisdag, oktober 10, 2006

Talande Drömmar?

Två nätter i rad hade jag en dröm om mina föräldrar.

Dröm Natt 1.
Jag och min syster försöker förtvivlat rymma från pappa som ska döda oss. Vi smyger sent på natten, måste simma genom ett hav, men han har lakejer och spanare över allt som försöker hitta oss. Jag är livrädd. Jag måste hjälpa min syster som inte kan simma. Men allt går så långsamt och det finns ingen chans att jag ska kunna klara mig undan honom.

Dröm Natt 2.
Jag hoppar in för min syrra på restaurangen där hon jobbar. Jag springer förbrilt mellan borden och försöker ge service till alla. Försöker förstå hur kassan fungerar, men det är allmänt kaos. Mamma bor i närheten av restaurangen och kan se mig. Hon ringer mig mitt i kaoset på restaurangen och skäller ut mig för att jag ljuger och säger att jag ska jobba på restaurangen och därför inte kan hälsa på henne. Men hon kan se att jag inte är där. Jo, jag är här jag lovar!

Finns det någon drömtydare där ute??? Eller det är kanske ganska självklart...

2 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Behövs ingen drömtydning för det där.
Det verkar vara du i ett nötskal, bortsett från vissa detaljer.
Försöken att bryta med din pappa, och strssen över att alltid vara alla till lags - alltid.


Kram.

10/19/2006 4:30 em  
Blogger RedAngel skrev...

Precis...håller med Sandra :) och vad det man läst här tidigare så...är det rätt klockrent för en utomstående!

11/22/2006 3:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home