Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

fredag, september 01, 2006

Ruta 1

Min syster hade ringt till pappa. Jag har inte orkat.

Han hade svarat stup full.

Syrran - men vad håller du på med förstår du inte att du kommer dö om du håller på så här.
Pappa - jag lyssnar inte på någon.
Syrran - nä men du kanske kunde lyssna på dina barn innan du dör.
Pappa - hoppas jag dör då och att det går fort också.

4 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Du är du, Han är han
Kämpa för DIN överlevnad och DITT liv tjejen. Kämpa!
Kram / Kärstin

9/02/2006 2:01 fm  
Anonymous Anonym skrev...

jag säger detsamma - men ett sätt att kämpa är ju just att tex skriva om det i en blogg - det är väl därför vi alla håller på - mer eller mindre..

9/10/2006 11:40 fm  
Anonymous Anonym skrev...

Allvarligt tjejen! Jag blir orolig, var är du? vad händer?
Kram / Kärstin

9/12/2006 11:33 em  
Blogger Pia skrev...

Åh, vad jag känner igen den där självömkan. Det är ett så typiskt missbrukarbeteende. Det är så elakt att säga så till sina barn. Han fattar inte vilka spår det sätter hos er. Han lägger på det sättet över ansvaret för hans överlevnad i ert knä. Jag vet PRECIS vad du går igenom!

9/29/2006 11:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home