Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

onsdag, juni 28, 2006

Bra eller Dåligt?

Usch jag jobbar så otroligt mycket just nu. Det gör att jag inte hinner skriva i bloggen, gå på möten, ta hand om mina tankar, eller mitt förhållande.

Det är både bra och dåligt! Jag vet att jag måste ta tag i det snart, men samtidigt så slipper jag att må så dåligt just nu... he he jag vet... jag trycker ner allt så kommer det tillbaks med dubbel effekt senare.

Lär mig aldrig...

8 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Hmmmm... Det där känner jag igen, ett tag arbetade jag 130 % + städade 4 timmar varje lördag, + vara fritidspolitiker + vara med i otaliga projekt.... Just nu solar jag varje ledig tid och läser böcker... Du behöver egentid, när du är egoistisk och bara gör saker du vill. Du kanske behöver resa bort sitta i en stuga vid havet eller i en skog och bara tänka, varva ner. Har fått order att själv göra det.... Men.... Just nu solar jag på gräsmattan istället. Att arbeta mycket, för mycket är ett säkert tecken på att man har jobbiga saker man inte vill ta tag i "säger hon till mig, psykologen". Att det gör ont att bara sitta och titta på vågorna, men att det är just det man måste göra. Tvinga sig själv att titta på vågorna och börja tänka..... Inte lätt, jag vet.

7/02/2006 12:59 em  
Anonymous Anonym skrev...

Tja!
Har precis läst din blogg från början till slut. Snubblade över den av en slump. De flesta, ja nästan alla, av dina inlägg ger mig den där knytnäve-i-magen-känslan av igenkänning. Även jag är ett vuxet barn, som så många andra. Skönt på något sjukt sätt att få ta del av dina likartade, fast ändå annordlunda, upplevelser, känslor och tankar om ett liv som liknar mitt. Som en spegelkompis :-) Kram!

7/02/2006 11:40 em  
Anonymous Anonym skrev...

Min far dog allena med spritflaskorna kring fötterna (förra månaden) . Så snuskigt så äckligt han bodde. Hans far dog i spriten. Hans syster dog 37 år gammal i spriten. Hans mor slutatde äta och drack ihjäl sig. Min bror super - han tror att han har kontroll.....han har supit bort sin familj. 3 underbara barn och en ljuvlig tjej. Jag vill bara säga att du är inte ensam. Vi är fler än du tror.

7/03/2006 2:11 em  
Blogger vuxetbarn skrev...

leina - du har nog rätt. Just nu gör jag ursäkter för varför jag inte KAN ta ledigt. Jag vet att jag borde...

7/04/2006 7:34 em  
Blogger vuxetbarn skrev...

imosa - tack för ditt inlägg, och kul att du känner att du får ut något av min blogg. Hoppas du mår bra idag! Du får gärna skriva till mig om du vill...

7/04/2006 7:36 em  
Blogger vuxetbarn skrev...

anonymous - jag är ledsen för din förlust. Det du skriver skrämmer mig för jag vet att det är oundvikligt, ändå låtsas jag att det inte ska ske...
Var stark!

7/04/2006 7:37 em  
Anonymous Anonym skrev...

Min pappa har haft semester i ett par veckor nu... riktigt jobbigt med de återkommande samtalen.

Läste om din pappas födelsedag och jag tror att det är så att han fastnat i en viss ålder, det verkar iallaså i mitt fall. Min pappa har definitivt fastnat.

Kram till dig!

7/04/2006 10:05 em  
Anonymous Anonym skrev...

Även jag har läs din blogg. Jag vill tacka så mycket för den. Har också vuxen upp med en pappa som är alkholist. För ett år sen slutade han dricka för han blev sjuk. Läkaren så åt honom att du kommer att dö. Skillnaden mellan din pappa och min är att min pappa har alltid smugit med att han har varit full.
Aldrig skrikit eller betett sig illa. Dock supit och sovit.
Det har vairt jobbigt att prata md honom eftersom han aldrig hängde med och pratade endast i cirklar.

I ett år var han nykter. Jag fick tillbaka min pappa! Vikunde prata om allt. Han hängde med. För två veckor sen blev han depprimerad och började dricka igen.

Tack för din blogg den har varit ett stöd under dessa veckor...

kram

8/07/2006 6:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home