Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

onsdag, april 19, 2006

Observationer och Minnen

Jag har ju nu kommit hem från min semester på Kanarieöarna. Jag hade det så skönt!

Vi var på ett riktigt familjehotell så det var lungt och skönt...för en snart 30-åring som bara vill sola och bada.

Eftersom det var fullt av familjer med barn, och eftersom alla var på semester, blev det en del observationer av fulla föräldrar. Det blev en del frågetecken och vissa minnen från när jag själv var liten.

Tänkte dela med mig här, och höra era tankar. Tar bara ett exempel per inlägg annars blir det för långt tror jag.

Det var väldigt många familjer från Tyskland, och övriga Europa, men även många från just Sverige. De vi märkte var att många föräldrar gick och nattade sina barn på hotellrummet för att sedan sitta och supa i baren.

Jag kan tycka att det är OK att barnen är själva när de är gamla nog, men här handlade det om att lämna barn från 0-5 år!!!

Är spriten verkligen så viktig att man väljer att lämna sitt barn ensamt på rummet?
Kunde de inte lika gärna ta en drink på balkongen?
Är det verkligen nödvändigt att supa skallen av sig VARJE kväll när man är på semester med sitt barn?

Nu blev jag också lämnad ensamen hemma mycket när jag var liten, för att mina föräldrar skulle iväg och "festa." Jag hoppas bara att jag var äldre än 5.

7 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen skrev...

Ansvarslöst är det enda ord jag kan komma på.... f..n jag blir förbannad.

4/19/2006 8:26 em  
Anonymous Anonym skrev...

Illa...

4/19/2006 8:37 em  
Blogger Nat skrev...

Jag förstår faktiskt inte hur man kan dricka alkohol i närheten av sina barn överhuvudtaget.
Det finns inte något som är värre, än att som barn uppleva att mamma och pappa är annorlunda.

Forfarande som vuxen tycker jag det är jobbigt.

4/20/2006 3:49 em  
Anonymous Anonym skrev...

hej - det där låter verkligen trist! vi var ju nyss också på Fuerteventura - men det var kanske inte du? Vi kom hem häromvecakn - det var ett familjehotell också - men alla hade med sig sina telningar nere i alla salonger där man kunde umgås - det fanns ingen regelrätt bar....barnen regerade helt enkelt....på gott och ont. Vår minsting ansåg ju förstås att det var underbart!
Kommer du på bloggölen(läsken) träffen kl 18 imorrn på södershjärta?

4/21/2006 10:03 fm  
Blogger vuxetbarn skrev...

hmmm JO jag var på Fuerteventura/Costa Calma

4/21/2006 4:17 em  
Blogger BubbleOfBlue skrev...

Hej!
Hoppas du hade en go semester och inte bara jobbiga minnen.
Jag har inte vart på sånna ställen, men oavsett vart är det väl aldrig ok att lämna så unga barn ensamma :-(

4/22/2006 8:30 fm  
Blogger Nemo skrev...

Är det verkligen nödvändigt att supa skallen av sig VARJE kväll när man är på semester med sitt barn?

Ja...om jag är aktiv i min alkoholism är det förmodligen nödvändigt. Då är nämligen alkoholen det viktiaste i mitt liv... och jag själv.

4/25/2006 12:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home