Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

tisdag, augusti 22, 2006

Från en Drog till en Annan

Fick efter mång samtal in pappa på ett behandlingshem.
Han får stanna i 10 dagar.
När jag ringde honom den andra dagen gick det inte att höra vad han sa.
Är han full?
Har han fått en hjärnblödning?
Vad är det som händer?

Efter samtal med sjuksystern fick jag veta att han gick på någon Avgiftningsdrog.

Kunde ingen ha varnat mig innan de kopplade vidare samtalet?

Efter samtalet var jag jätte upprörd. Tror det blev en chock att han var så borta...

2 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

..nåt helt annat; har öppnat en ny "profilblogg" som heter http://styvfamiljen.blogg.se

petra(sally)

8/22/2006 9:39 em  
Blogger Johan skrev...

Kommer ihåg att jag reagerade på samma sätt när pappa fick Sobril mot sin alkoholism. Han var ju likadan! Jag sket väl i huruvida han var ful eller drogad, det var ju luddigheten jag ville få bort.

8/24/2006 9:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home