Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

fredag, februari 03, 2006

UTTRÅKAD!!!

Fasiken, ska inte fredagar kännas bättre än så här? Så himla uttråkad. Har inget plannerat för hela helgen. Kan inte ens komma på en enda sak jag vill göra, eller en enda person jag vill träffa.

Jag tror jag är utbränd eller börjar bli deprimerad...har hört att man då inte kan hitta något kul i sitt liv. Jag orkar inte träffa vänner för då måste vi prata om mitt förhållande och jag orkar bara inte det. Jag orkar inte förklara, försvara etc...

Jag vill inte heller bara sitta hemma med honom, för vi behöver vara ifrån varandra så mycket som möjligt. Vi spenderar alldeles för mycket tid ihop...och vi går bara varandra på nerverna nu. Samtidigt, så när jag inte är med honom sitter jag bara och ältar och oroar mig för oss, vad han gör, vad han EGENTLIGEN tycker och tänker...

Nä jag orkar inte...måste finnas något jag kan göra som får mig på andra tankar...

Får väl pröva den här...funkar väl i några minuter i alla fall :)

Fyra jobb som jag har haft i livet:
- Sommarjobb som städare på ett sjukhus.
- Administratör/Allt i allo på ett litet företag i Sthlm
- Webbdesigner medans jag studerade utomlands
- Egen företagare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
- Dirty Dancing - cheezy I know
- Nyckeln Till Frihet - bäst någonsin
- The Usual Suspects - världens bästa slut
- ...åh jag vet att det finns en till...får återkomma

Fyra platser jag har bott på:
- Förorten i Sthlm
- Los Angeles
- Stockholm
- På kontoret

Fyra tv-serier jag gillar att titta på:
- Seinfeld
- Simpsons
- 24
- Sex and The City

Fyra platser där jag varit på semester:
- Spanien
- Grekland
- New York
- Los Angeles

Fyra hemsidor jag besöker dagligen:
- www.hotmail.com
- www.dn.se
- vuxetbarn.blogspot.com :)
- www.aftonbladet.se

Fyra favoriträtter:
- Lax
- McDonalds
- Chiken Medallions - Cheese Cake Factory
- Tapas

Fyra ställen du hellre skulle vara på just nu:
- I en varm säng med någon att krama
- På solsemester
- På banken för att ta ut mina miljoner
- I vår nya större lägenhet/radhus

2 Comments:

Blogger Nat skrev...

Hej,
hoppas din kväll igår blev bra tillslut.
Det finns en film som jag knappt kan erkänna för nån som känner mig att jag se hur många gånger som helst, och det är "50 first dates"

Kram på dig

2/04/2006 10:09 fm  
Anonymous Anonym skrev...

Ett tips! Läs "Män är från mars, kvinnor från venus" dvs om du inte redan har läst den. Den kan hjälpa dig förstå din pojkvän och tvärtom. Lycka till

2/16/2007 2:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home