Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

söndag, februari 05, 2006

Someone Else Has Already Been There

Jag har upptäckt att vad man än går igenom här i livet så finns det redan en bok, sång, eller film om exakt just det. Så många andra har redan gått igenom samma sak och beskrivit detta på ett sätt att man alltid känner "åh det där kunde vara min ord" eller "det kunde vara jag."

Jag antar att det också betyder att vi egentligen skulle kunna lära av andras misstag. Tex om man pratar med någon om deras förhållande som gick fel så kanske de säger "om vi bara hade pratat mer" men varför lär man inte av det då och pratar med sin egen partner? Varför envisas man med att gå igenom dessa saker när ett facit redan finns där ute?

Så många gånger har jag hört "If you truely love someone, let them go." Kanske jag för engångsskull ska lyssna och göra just det.. LET HIM GO!

1 Comments:

Blogger BubbleOfBlue skrev...

..kanske skall vi bara igenom samma saker på olika sätt, men beskriver dem sedan med samma ord?
Kram

2/05/2006 10:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home