Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

torsdag, oktober 27, 2005

I have failed...

I wish I had showed you
how much you were loved
but I must have failed in this too.

I wish you could see in me
your dreams come true
but you do not.

I wish you still loved me
but you do not.

I wish you were able to forgive me
for my failing
but you cannot.

3 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen skrev...

Hmm... fattar inte.

10/27/2005 5:37 em  
Anonymous Anonym skrev...

Hej.
Delar så otroligt mycket av det du skriver att det gör ONT!
Har dessvärre inte tagit tag i det jag borde. Lagt locket på.
Har delvis börjat "grotta" i min sorg...har ingen pappa, iaf ingen som agerar pappa.
Läs om du vill min blogg.
Några av de tidigaste inläggen är av det "svårare" slaget!
Kram* A

10/28/2005 10:41 fm  
Blogger vuxetbarn skrev...

koola anna - som sagt, jag tror vi måst börja arbeta med vår sorg, hur ska vi annars kunna bli kärleksgivande personer? det fungerar i alla fall inte för mig att trycka ner alla känslor längre...är som en vulkan nära ett utbrott

11/06/2005 3:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home