Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

fredag, oktober 21, 2005

Telefonen

Jag har kommit på att det är telefonen som har huvudrollen i mitt förhållande till min pappa.

Några exempel:
  1. Han ringer aldrig på min födelsedag.
  2. Han ringer nästan bara när han är full.
  3. Vi kommunicerar nästan enbart genom telefonen.
  4. Han ringer min syster mer ofta.
  5. Om han är nykter när vi talas vid, så är det nästan en monolog där jag får ställa alla frågor etc.
  6. Om han är onykter pratar vi längre tid i telefon. Detta beror mest på att han frågar om samma fråga flera gånger.
  7. Han ringer riktigt tidigt på morgonen, speciellt gärna på en helg då man egentligen vill sova ut.
  8. Han ringde mig endast 1 gång under de 6 åren jag bodde utomlands.

4 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen skrev...

Tja, vad ska man säga?

10/22/2005 7:55 em  
Anonymous Anonym skrev...

Vad tror du om de engelsk-amerikanska länkarna - jag skulle absolut inte "följa dem" utan radera dem snarast. /Tina

10/23/2005 2:05 em  
Blogger vuxetbarn skrev...

Sen jag började skriva bloggen har jag inte pratat med min pappa. Vågar inte heller ringa honom, känns som om jag då måste berätta...jag vet att jag inte behöver det...konstigt...

11/06/2005 2:34 em  
Blogger vuxetbarn skrev...

Mymlan,
fick en jätte obehaglig känsla i magen när jag läste ditt inlägg. Jag vet ju att min pappa troligtvis kommer dö när som helst om han fortsätter så här, men jag har ändå inte riktigt tänkt att det FAKTISKT kan hända. Tror jag har lite osagt...

11/06/2005 2:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home