Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

tisdag, mars 09, 2010

Farmor kommer aldrig ringa mer

Jag brukade alltid rysa till lite när farmor ringde. Chansen fanns alltid att det skulle vara DET samtalet. Kunde bli irriterad och ledsen på att hon ville att jag skulle ta tag i saker. Jag har ju min egen familj nu. Har jag inte gjort vad jag kunnat?
Farmor fanns alltid där för pappa. Det var hon som såg till att det var rent i lägenheten och att han hade någonstans att gå på julafton.
Nu har hon gått bort. Väldigt snart efter att vi förlorade farfar. Jag antar att hon inte orkade mer.
Vem ska nu ta hand om pappa?
Nu önskar jag att farmor ringde. Även om det inte var bra nyheter, så var hon som en sista livlina för pappa.

3 Comments:

Blogger Lellan skrev...

förstår din oro.men din pappa är en vuxen person. han ska kunna ta hand om sig själv.(även om jag vet att det är svårt)glöm inte det!

kul att du skiver igen. hoppas på fler ;)

3/09/2010 8:24 em  
Blogger AmjeW skrev...

Jag förstår dig, hur gärna vi än vill släppa så är personen pappa ändå värdig ett liv.
Kram!

3/10/2010 3:46 em  
Anonymous Anonym skrev...

Tack för en bra blogg. Den ger mig styrka och motivation. Jag är själv förälder och alkoholist. Jag vill verkligen inte att mina barn ska behöva gå igenom allt detta. Jag har själv en alkoholiserad pappa och vet hur det är. Ändå har man gått i den fällan själv.

Var stark!
Tack!

4/08/2010 9:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home