Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

tisdag, oktober 14, 2008

Tack för allt stöd!

Jag vill bara skriva och tacka för alla e-mail och inlägg jag får. Det betyder jätte mycket!

Jag hoppas att jag ska kunna svara er allihop, men just nu räcker inte min tid till med min lilla bebis på armen :)

Såg att jag inte skrivit och berättat vad som hänt med min pappa, så jag ska skriva ett inlägg nu.

Tack igen!

4 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Hej snyggmamman! ;-)

Om jag ska vara jätteärlig mot dig så tycker jag att du ska strunta i din pappa. Det låter hårt men det är det enda du kan göra för att DU ska kunna må bra.

Klipp kontakten med honom. Det gjorde jag med min missbrukande morsa efter 34 år och det känns nu väldigt befriande.

Du ska inte behöva vara mamma åt din pappa, försök förstå det! Det är för jobbigt för dig. Det tar din energi. Du mår dåligt av det. Du blir ledsen.

Lägg alla dina mammakänslor på den som förtjänar det, nämligen ditt söta barn!

lycka till-kram, Jannike

10/30/2008 12:55 em  
Anonymous Anonym skrev...

Nämen grattis!
Det var verkligen längesen jag var här och läste.
Jag har också fått barn, den här gången en pojke.
Fast han har redan hunnit fylla ett år.

Återigen Grattis!
Och jag håller med anonym där.

11/30/2008 5:34 em  
Anonymous Anonym skrev...

Hej!Jag lever också med en pappa som är grova alkoholproblem.Vi har något gemensamt!Min e-mail är pernilla_l85@hotmail.com.Kanske vi kan ta lärdom av varandra.Mvh Pernilla

3/23/2009 11:41 fm  
Anonymous crazylegz skrev...

Hej! Hittade hit till din blogg av en slump och blev väldigt tagen och berörd av din historia. Jag har själv inga sådana erfarenheter och kan bara föreställa mig hur du har det. Din blogg är bra och full av hopp trots allt det svåra. Och jag kan också bara hålla med signaturen anonym/Jannike
Lycka till och grattis till ditt söta barn!

7/02/2009 4:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home