Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

onsdag, augusti 29, 2007

Han har supit sig mer än medvetslös...

Ja, då ringde farmor igen...får samma huggande känsla i magen varje gång.

Han ligger på behandlingshem igen. Ringde dit. Han kom in med 2.75 promille i blodet...gränsen för medvetslöshet ligger på 2.5.

Men det är klart hans kropp är väl van...men jag mår illa när jag tänker på vilka mängder han drack igår. Farmor träffade honom vid 13.oo då var han nykter!


Barn, Samhälle,Alkohol

3 Comments:

Blogger Forsells skrev...

Usch o blä jag VET hur det känns. Varför ska JAG vara vuxen. Kan inte han bete sig som en så jag slipper! Jag känner med du. /Anna

8/31/2007 12:29 em  
Anonymous Anonym skrev...

Jag vet hur det känns..Jag som barn ska inte behöva vara vuxen och ta ansvar!

10/13/2007 7:50 em  
Anonymous Anonym skrev...

Känner igen mig så mycket i det du skriver. Min pappa är också alkoholist men han vägrar erkänna det själv. Min mamma och jag hittar på gömda ställen i huset sprit, öl, vin och likörer som han sitter och halsar i sig om dagarna när vi inte är hemma (han är förtidspensionerad) Han inser inte hur mycket han förstör för hela familjen. Min halvbror (min pappas son) hör inte av sig längre till honom pga. att pappa alkoholiserar. Jag är så trött på det själv att jag bara vill flytta härifrån men vill inte lämna min mamma själv i den situationen. Vi har försökt hjälpa honom så många gånger men han gör ingenting själv åt det. Han hamnade på sjukhuset och dem sa att han var tvungen att sluta annars skulle det resultera i hjärtinfarkt osv. Han var nykter i ett år ungefär sen började han igen. Denna gången ännu värre. Man mår riktigt dåligt av detta och dem förstår inte hur mycket skada dem gör. De är så jäkla självgoda!

8/15/2008 12:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home