Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

tisdag, augusti 14, 2007

En ny veva av stress

Ja ha, då har pappa hunnit med en till veva av avgiftning, sjukhus, 40 graders feber, och åkt hem för att börja dricka igen.

Under tiden har ju naturligtvis huunit med en till veva av dagliga samtal från farmor med gråt, skuldkänslor, telefonsamtal med doktorer, stress, och åter insett att det spelar inte det minsta någon roll vad jag än gör...det slutar alltid på samma gamla sätt.

Barn, Samhälle,Alkohol

6 Comments:

Blogger Alex skrev...

Man är så maktlös, tänker att den här gången gäller det NU kan jag nå fram till honom och hjälpa honom. Men nej. Vad kan man göra? Vad ska man göra? Ska man ens göra något? Harreligen...

8/14/2007 5:12 em  
Blogger Lintin skrev...

Fy fan, jag lider med dig..

8/15/2007 2:02 em  
Blogger vuxetbarn skrev...

alexandra - nä man kan inte göra någonting men man gör det ändå..

8/16/2007 6:13 em  
Anonymous Anonym skrev...

Man gör så mycket för så många andra och man missar sig själv under tiden!
Vi är många i samma sits och med samma oro (inte för att det hjälper!)
MEN det går att komma ur! Det går och det är svårt!!!
Sök hjälp innan du verkligen går under!!!!
Mina allra varmaste tankar till dig!
/Pernille

8/20/2007 1:30 em  
Anonymous Anonym skrev...

Jag fyllde 27 nyss. Han hörde inte av sig. Såg han senast för ett år sedan. Vad kan jag göra. Funderar mycket på hur hans missbruk har påverkat mig. Han lärde mig, om man så vill, att inte känna. Det var nödvändigt vid tidpunkten. Tyvärr innefattar detta även positiva känslor. Att vara förälskad, att tycka om etc. är för mig enbart rationella begrepp...

8/25/2007 9:56 em  
Blogger vuxetbarn skrev...

anonym - usch det där känner jag allt för väl igen. Att ha vara helt "numb" inför alla känslor alternativt ha helt hysteriska känslor om annat. Men ju mer man förstår vad man håller på med så blir det bättre...för då kan man tänka sig lite för.

8/29/2007 7:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home