Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

onsdag, januari 17, 2007

What Am I To You?

Since I am not your everything,
how about I be nothing,
nothing at all to you?

4 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Tycker om orden, fast de är sorgliga på ett vis.
Kram

1/19/2007 9:49 fm  
Blogger vuxetbarn skrev...

chiastolit - tyvärr har jag snott orden från Beyoncé, men de passar mina känslor så bra.

Och, JA, visst är de sorgliga, men det ÄR ju sorgligt att jag inte betyder någonting för min pappa...

1/19/2007 11:55 fm  
Anonymous Anonym skrev...

Du har inte snott...Bara lånat. ;)

Det är sorgligt och det gör ont i en. Trodde ett tag att den smärtan skulle försvinna, men börjar inse att inom mig finns ett litet barn som hela tiden törstar efter sin pappas bekräftelse. Måste på något vis komma till ro med detta...inser att jag aldrig kommer att bli det...

kram

1/19/2007 7:11 em  
Blogger Dotter skrev...

Hörde precis på låten då jag öppnade bloggen. Funderade på "what am I to you?" Min fråga är "what am I to me?". Det tar så lång tid att bygga upp sin självkänsla och man måste ha tålamod.

1/24/2007 5:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home