Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

lördag, augusti 22, 2009

En tragisk kedja

Ett telefonsamtal från faster -- Farfar har gått bort!

Ett telefonsamtal till mamma -- Nu kommer väl pappa supa ihjäl sig!

Ett telefonsamtal till farmor -- Pappa bara gråter och gråter!

Ett telefonsamtal till pappa -- Inget svar...

Jag hoppas att farfars bortgång inte triggar min pappa att dricka ännu mer, om möjligt. Jag hoppas att han snart svarar i telefonen. Jag hoppas att mamma har fel.


4 Comments:

Anonymous Sillen skrev...

Kanske kan vi hålla tummarna att det blir en vändning istället. Under sker ju hela tiden.

8/23/2009 5:21 em  
Anonymous Anonym skrev...

Eller bara släppa taget och låta livet ha sin gång...

8/25/2009 9:51 fm  
Blogger estetkaninen skrev...

hoppas det går bättre för dig. när min farmor dog resulterade det i att min far drack ännu mer :/ håller tummarna för dig att det går bra

9/02/2009 3:23 em  
Anonymous Edit skrev...

Släpp taget och låt Gud ta över....

Lättare sagt än gjort, jag vet... Men ändå!

9/05/2009 11:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home