Vuxet Barn Till En Alkoholist

JAG ÄR ETT VUXET BARN
SOM VÄXT UPP MED EN
ALKOHOLISERAD PAPPA.

Jag har först nu börjat inse vilka konsekvenser detta fått på mig som person, mitt liv och mitt förhållande med min sambo. Jag hoppas att genom denna blogg få skriva av mig de tankar, känslor, och frågor som jag har. Kanske även få lite feedback från andra vuxna barn som vuxit upp med alkoholiserade föräldrar eller på annat sätt dysfunktionell familj.   
 


     "This too shall pass"

                                                                                                                                                             

söndag, oktober 02, 2005

Han känns bara ärlig när vi bråkar!

Varför känns det som att enda gången han är ärlig med vad han egentligen tycker och känner om mig när vi bråkar? När han överväldigar mig med hård kritik. När han säger alla saker som jag gjort dåligt. När han säger varför han inte är säker på om han vill vara med mig?

Alla annan tid är bara falsk. Han är inte ärlig när han säger "lilla gumman", "jag älskar dig", "vad du är duktig". Han låtsas bara vara trevlig för att det ska vara hållbart.

För hur kan tycka alla de där sakerna när vi bråkar och sen påstå att han älskar mig?

4 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen skrev...

Varför tro att han är sann, när han säger negativa saker? Det kanske är då han är osann, frustrerad och arg.

Han är kanske sann när han säger det positiva.

Eller så är han bara en helt vanlig människa, som tycker båda.

Jag älskar min man, något outsägligt mycket... men jag tycker inte alltid om honom.

10/01/2005 9:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen skrev...

Har läst hela din blogg. Vilken tur att jag hittade den på tjejblogg. Får man fråga hur länge du gått på möten på Alanon? Du kan maila om du inte vill skriva här... min mail finns på min sida. Men bara om du vill förståss.

10/01/2005 10:01 em  
Blogger vuxetbarn skrev...

Mamselamsen,
tack för ditt inlägg!!! Jag har inte gått länge på Al-Anon bara sedan april. Men det hjälper mig att komma ihåg saker som jag förträngt, och påminner mig att detta är något som jag måste ta hand om.

10/03/2005 2:42 em  
Anonymous Anonym skrev...

För att han älskar dig även om han kanske tycker att du är det dummaste som vandrar på jorden ibland.

Så är det iallafall med mig och min familj.
Med kärlek kommer även frustration ibland.

10/19/2005 12:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home